Ucenicii, cand au auzit lucrul acesta, au ramas uimiti de tot, si au zis: „Cine poate, atunci sa fie mantuit?

Isus S-a uitat tinta la ei, si le-a zis: „La oameni lucrul acesta este cu neputinta, dar la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putinta.

[Matei 19.25,26]

– Parinte Rafail, cum pot sa ma pazesc de gindurile cele rele care imi vin in minte?

– Nu te poti pazi! Si ce am spus altor tineri, va spun si voua astazi: Tot ce este porunca lui Dumnezeu, tot ce ti se pare teribil de greu, nu este greu deloc. Este cu neputinta.

Firea ta, cind se simte deznadajduita ca „voi putea eu vreodata sa ajung la asta?” – firea ta marturiseste ca lucrul acela „nu face parte din mine”, nu face parte din firea noastra biologica.

Dar, de la Dumnezeu nici sa nu asteptati mai putin decit cele cu neputinta! Dumnezeu numai in cele cu neputinta lucreaza, ca cele cu putinta le facem si noi. Dar daca este vorba de poruncile lui Dumnezeu, numai Duhul lui Dumnezeu in tine va putea lucra.

Rafail Noica

Cuvîntul Meu, care iese din gura Mea, nu se întoarce la Mine fara rod

